Ačkoli Google stále vykazuje naprostou nadvládu v hledání na internetu, jeho hlavní rival Microsoft Bing to nevzdává. Na serveru Search Engine Land vyšel zajímavý rozhovor s šéfem Bingu Stefanem Weitzem, v kterém se zmiňuje o možnostech Bingu v tomto konkurenčním boji. Říká v něm mimo jiné, že je důležité znovu promyslet co znamená relevantní výsledek. Podle Weitze vyhovoval systém PageRanku v dobách ranného internetu, dnes se ale mění požadavky. Pokud kupříkladu hledám odpověď na otázku po nejlepší nemocnici k léčbě rakoviny, nedává smysl si myslet, že mne zpětné linky na stránku pomohu, říká Weitz.
Svým způsobem má jistě pravdu. Zdá se, že Microsoft Bing se bude snažit zacílit své snažení právě na lepší identifikaci toho, co svým dotazem uživatel sleduje, než co přesně píše do vyhledávače. To potvrzují i Weitzova slova: "Relevancy is relative. It is about the intent of the user, first of all. What is the user trying to do? Then, secondly, what do you know about the user or the query that could help to better refine the results? Again, don’t think about results as more links. Result could be an answer. The weather in Seattle is a fairly canonical answer. Relevancy could be canonical. Relevancy could be definitive, where we know 99% of people ultimately go for this type of answer."
Do této logiky zapadá i větší soustředění na vertikální hledání, které sebou Bing přináší. Včetně rétoriky o Bingu jako nástroji rozhodování (viz link u výsledku hledání
Nastavit službu Bing jako nástroj pro rozhodován). Otázka je jak úspěšná bude tato strategie, nicméně už nyní nese své ovoce a to skoro do slova. Bing spustil totiž další vertikálu: hledání kuchařských receptů a to se vždycky hodí.:-)
P.S. Upravil jsem název svého blogu. Slovo převážně jsem doplnil po důkladném zvážení, co vše přináší konkurenční vyhledávače. V budoucnu se proto můžete těšit i na Tipy a triky pro Bing a další.
Žádné komentáře:
Okomentovat