Dan Ariely je můj oblibený vědec. Pokud tohoto izraelského profesora ekonomie neznáte, pak si pusťte jeho famózní TEDtalk nebo kupte jeho knihu Predictably Irrational (česky vyšel dokonce její překlad pod neuvěřitelným názvem Jak drahé je zdarma?) Ariely se věnuje tzv. behavioralní ekonomii, která se zabývá nejrůznějšími faktory, které vytvářejí naše ekonomická rozhodnutí. Díky tomu se Ariely kouká často dost neobvklým směrem a využívá podivné metody. Jednou z vtipných je využití našeptávače Googlu (Google Suggest) pro určení našich preferencí.
Našpetávač Googlu během psání dotazu doplňuje jeho možné varianty podle nejčastěji hledáných frází. Ariely ho využil pro hledání toho co hledají manželé a manželky o svých protějšcích a výsledky byly minálně vtipné viz jeho blog. Neotřelé metody se chytli další a pozoruhodné úlovky můžete najít třeba zde. Ariely na blogu také upozornil na krásnou službu, která se jmenu Web Seer, která nabízí vizualizaci průniku mezi dvěma napovědami. Mimochodem průnikem fraze "Obama is" a "Bush is " je fráze "is idiot" a "is antichrist."
Pokud byste takovéto využití Google našeptávače považovali za lehkovážné, tak mám pro vás čtení na delší večer. Projděte si studie na toto téma na Scholar Google. Uvidíte jak lze search query využívat na sto způsobů. Není to tak humorné, nicméně rozhodně důvtipné.
Žádné komentáře:
Okomentovat